Koolipsühholoogi töö on lapse isiksuse kujundamine ja arendamine juhindudes riikliku
õppekava üldosas ära toodud pädevustest; õpilastele psühholoogilise abi osutamine, õpilaste
psühholoogiline toetamine õppe- ja kasvatustöö protsessis; vajadusel õpilaste, vanemate,
õpetajate nõustamine.
Kontaktid ja vastuvõtuaeg :
Natalia Anokhina |
Vastutus
1.Teeb koostööd sotsiaalpedagoogiga koolikohustuse täitmise tagamisel, aitab õpilastel
koolikohustuse täitmisega tekkinud psühholoogiliste probleemide lahendamisel;
2. On tugiisikuks õpiraskuste tõttu individuaalõppekava järgi õppivatele õpilastele, vajadusel
aitab, suunab, nõustab õpilasi, kontrollib individuaalõppekava täitmist;
3.Teeb tihedat koostööd klassijuhatajatega: informeerib klassijuhatajaid ja aineõpetajaid
probleemsete õpilastega toimetulekuks laste privaatsust kahjustamata; annab tagasisidet
klassijuhatajatele nende klassi probleemidest, võimalikest lahendustest ja jagab soovitusi
probleemide lahendamiseks;
4. Teeb koostööd aineõpetajatega: nõustab õpetajaid, aitab ja suunab õpilasi; osutab õpiabi
neile õpilastele, kes vaatamata klassi- ja aineõpetajate abile ja nõustamisele ei suuda täita
õppekava nõudeid ja kes vajavad õpioskuste ja –harjumuste kujundamiseks toetavat
õppekorraldust;
5. Nõustab õpilasi individuaalselt ja grupiviisiliselt (klassides): abistab valikute ja otsuste
tegemisel, eneseteadvuse kujundamisel, isikliku elu ja õppetööga seotud probleemide
lahendamisel, suhtlemisoskuste omandamisel, õpioskuste omandamisel, enesehinnangu
korrigeerimisel, kriisisituatsioonist väljatulemisel;
6. Nõustab lapsevanemaid ja õpetajaid selgitades neile lapse õppimist ja käitumist
mõjutavaid tegureid ning abistades uute kasvatusvõtete ja lahenduste leidmisel lapse
normaalse isiksusliku arengu toetamisel ning oma igapäevaelu ja kohustustega
toimetulemisel;
7. Aitab õpetajatel tunnis tekkinud konfliktsituatsioonide lahendamisel, kriisisituatsioonidest
väljumisel; vajadusel ja kooskõlastatult aineõpetaja või direktori asetäitjaga õppe- ja
kasvatustöö alal külastab tunde;
8. Nõustab õpilasi elu-, kutse-, haridustee valikul;
9.Tegeleb koolis vajaliku preventsiooniga; korraldab preventiivseid infotunde kaasates
vajadusel spetsialiste teistest haridus- ja meditsiiniasutustest ning
sotsiaalhoolekandesüsteemist;
10. Teeb koostööd teiste haridus- ja meditsiiniasutuste ning sotsiaalhoolekandesüsteemiga,
suunates õpilasi vajadusel sinna abi saamiseks; suunab vajadusel õpilase
(vanematega/seaduslike esindajatega kooskõlastatult) teiste spetsialistide poole
spetsiifilisema abi saamiseks;
11. Vastavalt vajadusele ja vanemate/seaduslike esindajate nõusoleku olemasolul uurib
õpilasi nende võimete või psühholoogiliste probleemide kindlakstegemisel, täidab õpilase
vaatluskaardi ning muid dokumente, mis on vajalikud õpilase parandusõppele viimisel
või nõustamiskomisjoni suunamisel;
12. Vstavalt vajadusele või vastuseks politsei või sotsiaalabiameti järepärimistele koostab
õpilaste iseloomustused;
13. Iga õppeaasta alguses korraldab koostöös eripedagoogiga esimeste klasside õpilaste vaatlust,
vestleb vanematega/seaduslike esindajatega 1.klasside õpilastele vajaliku psühholoogilise
abi osutamiseks, õppetöös toetamiseks ning õpiraskuste tekkimise ennetamiseks;
vestluste ja vaatluste tulemuste analüüsi põhjal nõustab vanemaid/seaduslikke esindajaid
ja klassiõpetajat;
14. Kasutab oma töös adekvaatselt valitud diagnostika- ja teraapiameetodeid, kaitstes
abivajaja privaatsust, hoides saladuses diagnostika ja nõustamise käigus saadud andmed;
15. Planeerib oma tegevus poolaastate kaupa, kooskõlastab oma töökava sotsiaalpedagoogi ja
eripedagoogiga, esitab esimese poolaasta töökava kinnitamiseks direktorile 15.septembriks,
teise poolaasta töökava 15.jaanuariks; õppeperioodi lõpul esitab direktorile kirjaliku
aruande, kus näidatakse õpiabi osas tehtud tööd ja selle tulemusi.